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[イベント情報] 2013 international symposium DESIGN & emotions

2013.02.26

Cars and bicycles, sport equipment, mobile phones, cooking utensils, computers, games and toys...
Because designed objects are everywhere in our life, improving the way people experience and feel objects is a crucial issue tackled by designers and scientists. In the 21st century, the aim of design is to serve people and society not only in term of functions, but also in term of emotional fulfillment and well-being.
In this context, designers have to deal with contemporary issues such as:
- how to design products that provide a satisfying experience to people
- how to design products that fit our body and brain capabilities
- how to design creative and innovative products
- how to design for people they don't know

Our international speaker lineup reflects the multidisciplinary profile of design, with experts in industrial design, kansei engineering, information science, semiotics, cognitive science and neuroscience.
The speakers will not only give inspiring talks but also live demonstrations of interactive systems. We wish you all a fruitful and enjoyable symposium !


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車、自転車、携帯電話、キッチングッズ、コンピューター、ゲーム、...
身の回 りにあるモノは、ほとんどが「デザイン」されています。 私たちはこうしたモノをどう体験し、どう感じるか。デザイナー、そして科学 者・技術者は、この問いをどうとらえていくべきか。 今世紀、デザインはもはやその機能のみでなく、感性にそして身体にどう訴える かを問われる時代に来ています。
そうした中でデザイナーが向き合う今日的な課題としては:
- プロダクトデザインとユーザーエクスペリエンス
- 身体と頭脳両方のキャパに合ったプロダクト
- 創造的かつイノベティブなプロダクト
- 見知らぬターゲットに向けたデザイン などがあります。

トークには、インダストリアルデザイン、感性工学、情報科学、記号論、認知科 学、神経科学などの分野から、国際的なエキスパートをそろえました。 トークに加え、インタラクティブデザインワークのデモもあります。 是非お立ち寄りください。


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